T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI TANITMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

FİTUR Turizm Fuarı 2018

Kültür ve Turizm Bakanlığı, İspanya’nın Madrid kentinde bu yıl 38. kez düzenlenen , Güney Avrupa bölgesinin en büyük turizm fuarı FİTUR’a 719 metrekarelik bir stand ile katılıyor. 

2017 yılında 165 ülkenin 756 stand ile katılım sağladığı ve 245 bin kişi tarafından ziyaret edilen fuar, Güney Avrupa bölgesinin yanı sıra Güney Amerika’ya yönelik turizm ve seyahat sektörünü biraraya getiren en önemli platform olma niteliği taşıyor. 

Kültür ve Turizm Bakanlığı standında Antalya, Bursa, İzmir, Nevşehir ve Çanakkale destinasyonları ile TÜROB, TÜRSAB, TÜROFED gibi sektör kuruluşlarının yanı sıra Türkiye’den 21 tur operatörü ve seyahat acentesi, Türk Hava Yolları ile Türk Konseyi’nin katılım sağladığı fuarda, bölgenin durumu ve 2018 yılına yönelik öngörüler ile işbirliği imkanları değerlendiriliyor. 

Kültür ve Turizm Bakanlığı adına fuara katılım sağlayan Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı Sayın Ahmet TEMURCİ; “Yurt dışı seyahatlerin kültür ve şehir turizmi motivasyonu ile ve çoğunlukla bireysel rezervasyonlar kanalıyla gerçekleştirildiği İspanya, geleceğe yönelik vizyonumuz açısından Türkiye için önem arz eden bir pazar. 2017 yılında, Avrupa’nın geneli ile birlikte İspanya pazarında da ciddi toparlanma işaretleri görmek bizim açımızdan sevindirici bir gelişme. Özellikle son aylarda istikrarlı artış gösteren Türkiye’ye yönelik seyahat sayısı, son olarak Kasım ayında geçen yıla göre %42 oranında yükseldi. 

Bakanlığımız, geçtiğimiz Kasım ayında düzenlemiş olduğu III. Turizm Şurası’nda da paydaşlarca mutabık kalındığı üzere, geleceğe yönelik projeksiyonunda pazar çeşitliliği, ürün çeşitliliği ve mevsimsel çeşitlilik konularına öncelikli önem atfediyor. Bu çerçevede, şehir turizmi, kültür turizmi, gastronomi turizmi gibi saiklerle seyahat eden İspanyol turistlerin ülkemizi bir cazibe merkezi olarak değerlendirmeleri memnuniyet verici. Standda da tanık olduğumuz genel beklenti, 2018 yılının İspanya pazarı açısından bir toparlanma dönemi olacağı yönünde. Biz de bu beklentiden hareketle, mevcut algının gelişerek devam etmesi için fuar süresince pazardaki işbirliği imkanlarını değerlendireceğiz. Pazar özelinde tarihi ve kültürel mirasa ilişkin değerlerimizi ve gastronomi kültürümüzü ön plana çıkarma yönünde bir stratejimiz mevcut. 2018 Troya Yılı’nı bu anlamda etkin şekilde kullanmayı planlıyoruz. Yine sektörle birlikte kültür, sanat, spor gibi alanlarda yeni stratejik işbirliği olaanaklarını da değerlendiriyoruz
” şeklinde açıklamalarda bulundu.

17-21 Ocak 2018 tarihleri arasında düzenlenen fuarın ilk günü Türk gastronomi kültüründen örneklerin sunulduğu bir kokteyl ile açılışı gerçekleştirilen Türkiye standı, 5 gün süre ile ziyaretçilere açık olacak.

  • FİTUR TURİZM FUARI 2018
  • FİTUR TURİZM FUARI 2018
  • FİTUR TURİZM FUARI 2018
  • FİTUR TURİZM FUARI 2018
  • FİTUR TURİZM FUARI 2018